خمام - صادقی: شهید موسوی استواری ایمان را در تاریخ کربلای ایران به نمایش گذاشت
در یادواره فرمانده شهید سیدحسن موسوی ؛

صادقی: شهید موسوی استواری ایمان را در تاریخ کربلای ایران به نمایش گذاشت

یادواره فرمانده شهید سیدحسن موسوی عصر چهارشنبه در روستای اشکیک برگزار شد.

پنج شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۲:۰۶ KHNA31012

یادواره فرمانده شهید سیدحسن موسوی عصر چهارشنبه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد شهادت وی در روستای اشکیک برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی صادقی در این مراسم با بیان اینکه وقتی به صفحات تاریخ و زندگی شهدای صدر اسلام نگریسته می‌شود، برخی خیال می‌کنند که آنها تنها در صفحات تاریخ هستند، گفت : شهید سیدحسن موسوی استواری ایمان را در تاریخ کربلای ایران به نمایش گذاشت.
این محقق خمامی با بیان اینکه بخش خمام شهدای گرانقدری را تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده و 3 شهید از این بخش در عملیات کربلای 2 حضور داشته‌اند، ادامه داد : اینان حماسه سازان تاریخ کربلای ایران هستند که استواری ایمان را در صفحه‌ی تاریخ دفاع مقدس به نمایش گذاشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه شهید سیدحسن موسوی 2 هفته پس از آنکه ازدواج کرد به دستور فرمانده خود «شهید حسین املاکی» مجدداً به خط مقدم جبهه رفت، عنوان کرد : این شهید بزرگوار در خط مقدم عملیات کربلای 2 و جلوی صف به قلب دشمن حمله‌ور شد و پس از ایستادگی و رشادت فراوان، در نهایت به فیض عظیم شهادت نائل گردید.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت : شیخ حسن محمدی از جمله دیگر شهدای بخش خمام بود که در عملیات کربلای 2 حضور داشت و وقتی مجروح شد و در شهر قدم میزد، بسیاری از مجروح شدن او مطلع نبودند، با اینکه نمی‌توانست به خوبی راه برود. این شهید وقتی مجدداً به جبهه میرود در کربلای 5 به شهادت نائل می‌شود. شهید مهدی خوش سیرت «فرمانده‌ی وی» پس از شهادت حسن محمدی در حالی که پایش در گچ بود سخنرانی می‌کند و می‌گوید : شما یک قهرمان را در شهر خودتان از دست داده‌اید.
این محقق خمامی، می‌افزاید : شهید بهروز قاسمی نیز در کربلای 2 به شهادت میرسد. این نوجوان برای حضور در جبهه سنگ را زیر پا گذاشت، تغییر شناسنامه داد، ولی درخواستش برای حضور در جبهه رد شد ؛ اما در نهایت با پافشاری پذیرش شد. در کربلای 2 شاهدان عینی روایت می‌کنند که قاسمی در مقابل دشمن همچون سدی محکم و آهنین ایستادگی کرد و با گلوله‌ی مستقیم دشمن به شهادت رسید، که البته پس از چند سال پیکر مطهرش به وطن بازگردانده شد.


موضوع : گزارش تصویری، یادواره‌ی شهدا
http://khna.ir/31012

۱ دیدگاه

  • ص.ه.ش در مورخ 1394/06/16 - 20:45 می‌نویسد :

    بسیار مراسم معنوی و پرباری بود