خمام - مسابقات فوتسال جام رمضان پس از برگزاری 70 بازی در سالن تختی خاتمه یافت
ویژه
با قهرمانی آهن آلات موسوی ؛

مسابقات فوتسال جام رمضان پس از برگزاری 70 بازی در سالن تختی خاتمه یافت

مسابقات فوتسال جام رمضان سالن تختی خمام با شرکت 48 تیم و برگزاری 70 بازی پایان پذیرفت.

شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۰۴ KHNA29542

مسابقات فوتسال جام رمضان سالن تختی خمام شب گذشته با شرکت 48 تیم و برگزاری 70 بازی، پس از گذشت 16 شب و به ثمر رساندن 127 گل در مجموع با قهرمانی تیم آهن‌آلات موسوی پایان پذیرفت.
این مسابقات ابتدا در قالب 16 گروه متشکل از 3 تیم از 29 خردادماه سال جاری آغاز شد و از هر گروه 2 تیم به مرحله‌ی بعد راه یافتند، سپس تا فینال بازی‌ها بصورت تک حذفی انجام شد ؛ همچنین از 16 داور رسمی استفاده شد و هر شب داورها به دلیل حساسیت بالای مسابقات تغییر میکرد. سینا رعنایی و رسول پرسه که از داوران ملی کشور ما هستند، قضاوت بازی فینال و رده‌بندی را بر عهده داشتند، همچنین تمامی‌ بازی‌ها در 2 وقت 15 دقیقه‌ای انجام شد.
شب گذشته ابتدا تیم‌های پیشکسوتان دهنه‌سر و پیشکسوتان ساختمان برای کسب قهرمانی به مصاف هم رفتند که تیم پیشکسوتان دهنه‌سر با تک گلی که در دقیقه‌ی 3 نیمه اول بازی به ثمر رساند به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات فوتسال در رده‌ی پیشکسوتان دست یافت.

در ادامه و در دیدار رده‌بندی 2 تیم بلور نشکن حمید و فروشگاه ابزار یراق رضا در رده‌ی بزرگسالان به مصاف هم رفتند که فروشگاه ابزار یراق رضا دقایق اولیه‌ی بازی را بهتر آغاز کرد و حملاتی روی دروازه حریف ترتیب داد که دروازه‌بان به خوبی توپ‌ها را مهار کرد و مانع از باز شدن دروازه‌ی تیم خود شد. در ادامه تیم بلور نشکن حمید به خود آمد و حملات زیادی روی دروازه‌ی حریف ترتیب داد که با بی‌دقتی مهاجمان خود موقعیت را از دست دادند. در دقیقه 13 بازی تیم ابزار یراق رضا یک ضربه‌ی ایستگاهی به دست آورد که شوت خوبی را به همراه داشت و نزدیک بود گل اول بازی به ثمر برسد، اما دروازه‌بان تیم حریف توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید تا نتیجه‌ی بازی نیمه اول 0 بر 0 به پایان رسد.
در نیمه‌ی دوم تیم بلور نشکن بر خلاف نیمه‌ی اول بازی را بهتر آغاز کرد و چندین موقعیت گلزنی را خلق کرد، اما در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند و نتوانستند دروازه تیم حریف را باز نمایند. مهاجم تیم ابزار یراق در دقیقه 12 و با یک ضد حمله‌ی حساب شده با دروازه‌بان حریف تک به تک شد، اما ضربه‌ی بغل پای بازیکن با اختلاف اندکی از کنار دروازه عبور کرد تا نتیجه‌ی بازی نیمه‌دوم هم 0 بر 0 به اتمام رسد و برنده‌ی این بازی با ضربات پنالتی مشخص شود.
دو تیم هر 3 ضربه‌ی اول پنالتی خود را نتوانستند گل کنند و کار به پنالتی چهارم کشید ؛ تیم بلور نشکن موفق شد پنالتی چهارم خود را وارد دروازه نماید تا در ضربات پنالتی تیم حریف را 1 بر 0 شکست دهد و برنده‌ی این بازی شود.
گفتنی است در پایان بازی سرپرست تیم فروشگاه ابزار یراق رضا پس از شکست به 2 بازیکن غیرمجاز تیم حریف که در لیست نبوده اعتراض نمود و پس از بررسی‌های لازم توسط مسئولان برگزاری، نتیجه‌ی این بازی 3 بر 0 به نفع تیم فروشگاه ابزار یراق رضا اعلام شد تا به مقام سومی این دوره از مسابقات دست یابد.

در آخر تیم‌های آهن‌آلات موسوی و شهید راستی برای کسب مقام قهرمانی به مصاف هم رفتند که این دیدار از هیجان و حساسیت بالایی برخودار بود و در سالن تختی حدود 400 نفر تماشاگر حضور داشت که با تشویق‌های خود بر زیبایی بازی افزودند. از جمله نکات مثبت این بازی می‌توان به روشن کردن فشفشه و رد شدن بازیکنان از میان آنان، پخش موزیک و خواندن و اعلام کردن اسامی بازیکنان در سالن اشاره کرد.
گفتنی است پس از روشن شدن فشفشه، دود زیادی سالن را فرا گرفت که سبب شد بازی و تنفس برای 2 تیم کمی سخت شود و تا پایان نیمه‌اول این دود در سالن باقی مانده بود.
در دقایق اولیه‌ی بازی به دلیل حساسیت بالای مسابقه 2 تیم نتوانستند موقعیت آنچنانی روی دروازه‌ها خلق کنند و تنها موقعیت جدی نیمه‌ی اول را تیم آهن‌آلات خلق کرد که ضربه‌ی فنی و پشت پای مهاجم را به خوبی دروازه‌بان حریف مهار کرد و مانع از گلزنی شد. در دقیقه 14 بازی رسول پرسه «داور بازی» به یکی از بازیکنان شهید راستی به دلیل تعویض نادرست کارت زرد نشان داد و نتیجه‌ی نیمه‌ی اول بازی 0 بر 0 به پایان رسید.
در دقیقه‌ی 3 نیمه دوم بازی، شوت یکی از بازیکنان موجب خورد شدن شیشه‌ی سالن شد و جالب آنجاست که توپ بین حفاظ‌های شیشه گیر می‌کند و یکی از بازیکنان کار خطرناکی را انجام ‌ می‌دهد و از حفاظ‌های شیشه بالا می‌رود تا توپ را پایین بیاورد. بازی به دلیل پخش شدن شیشه بر روی زمین با چند دقیقه تاخیر مواجه شد تا پس از پاک شدن زمین از شیشه دوباره بازی به روال خود باز گردد. در این نیمه هم 2 تیم پایاپای پیش رفتند و نتوانستند از موقعیت‌های خود استفاده نمایند و همانند نیمه اول، باز هم بازی 0 بر 0 به اتمام رسد تا تماشاگران در حسرت گل بمانند.
در ضربات پنالتی و بر خلاف بازی رده بندی، دو تیم 2 پنالتی اول خود را به گل تبدیل کردند و در پنالتی سوم تیم شهید راستی توانست موقعیت را به گل تبدیل نماید و در نهایت تیم آهن‌آلات موسوی در ضربات پنالتی توانست تیم شهید راستی را با نتیجه‌ی 3 بر 2 شکست دهد تا قهرمان این دوره از مسابقات فوتسال جام رمضان در سالن تختی شود.

پس از پایان بازی به تیم اول، دوم و سوم به ترتیب 1,400,000، 800,000 و 600,000 تومان وجه نقد و کاپ قهرمانی اهدا شد. همچنین غیاث حسینی به عنوان «بهترین بازیکن»، محمد اسماعیلی به عنوان «بازیکن اخلاق»، پویا آزاد به عنوان «بهترین تماشاگر» و تیم چمن مصنوعی پهلوان تقی‌خواه به عنوان «تیم اخلاق» معرفی شدند و جوایزی به آنان اهدا شد.

از حواشی جالب این بازی می‌توان به ضربات پنالتی توسط مسئولین پس از اهدای جوایز اشاره کرد.


موضوع : فوتبال، فوتسال، گزارش تصویری، ماه رمضان
http://khna.ir/29542

۱ دیدگاه

  • فوتسال در مورخ 1394/04/27 - 12:45 می‌نویسد :

    آقا یه سوال وحید پیله ور با کدوم تیم بود ؟ هم با تیم اول عکس گرفت هم با تیم دوم . :دی