خمام - اجرای طرح یاس نبوی در امامزاده حسن (ع)
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خبر داد :

اجرای طرح یاس نبوی در امامزاده حسن (ع)

طرح سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه در بیش از 100 بقعه شهرستان رشت اجرا می‌شود.

یکشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲ KHNA27489

حجت‌الاسلام حمیدرضا کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع این شهرستان اظهار کرد : طرح آرامش بهاری و سوگ نبوی در بقاع رشت برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه امسال از نظر کمیت تعداد بقاع متبرکه برای اجرای طرح آرامش بهاری کاهش یافته و کیفیت در آنها لحاظ شده است، افزود : اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه مسیر تردد مهمانان نوروزی ارتقا یافته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت ادامه داد : طرح آرامش بهاری در 60 بقعه متبرکه که در مسیر مسافران قرار دارد پذیرایی می‌شوند و از 28 اسفند آغاز تا 15 فروردین سال 94 ادامه می‌یابد. وی به برنامه‌ریزی اوقاف برای ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت : در ایام فاطمیه طرح سوگواره یاس نبوی از دوم تا پنجم فروردین ماه در بیش از 100 بقعه شهرستان رشت اجرا می‌شود. کریمی با اشاره به اینکه در بقاع مذکور خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه می‌شود، تصریح کرد: بقاع خواهر امام رضا (ع)، امامزاده هاشم، امامزاده قاسم چولاب و آقا سید حسن خمام مجری طرح یاس نبوی هستند.
وی حضور مبلغان متخصص از قم را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و یادآور شد : سال گذشته 10 مبلغ از قم برای طرح آرامش بهاری شهرستان رشت اعزام شده بودند که امسال به 20 نفر افزایش یافته است. این مسئول برپایی خیمه‌های معرفت در طرح آرامش بهاری را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت : غرفه مشاوره، کودکان، پرسش‌های شرعی و… از جمله غرفه‌های فعال در طرح آرامش بهاری است.
وی از برپایی سفره هفت‌سین فاطمی و برگزاری مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه شهرستان رشت خبر داد و خاطرنشان کرد : مراسم تحویل سال نو در شش بقعه شاخص شهرستان از جمعه دانای علی، خواهر امام رضا (ع)، امامزاده هاشم و… برگزار می‌شود. کریمی در ادامه ثبت 19 وقف جدید را از جمله اقدام‌های مهم اوقاف رشت بیان کرد و یادآور شد : شهرستان رشت دارای 218 بقعه فعال است.


موضوع : مراسم
منبع : فارس
http://khna.ir/27489

۱ دیدگاه

  • ازبچه های مسجد در مورخ 1393/12/26 - 02:37 می‌نویسد :

    هرسال دم عید اینجور برنامه ها عنوان میشه و حتی بنر و پلاکارد براش میزنن اما دریغ از اجرایی شدن این کارها….همش درحد حرف بیشتر نیست،امام زمان(عج)تواین شهر غریبتر ازاون چیزیه که بشه فکرشو کرد