خمام - اگر از تمام ظرفیت خود در برابر دشمن استفاده کنیم، قطعاً عقب‌نشینی خواهند کرد
امام جمعه خمام :

اگر از تمام ظرفیت خود در برابر دشمن استفاده کنیم، قطعاً عقب‌نشینی خواهند کرد

وقتی آنها خرید نفت ما را تحریم می‌کنند، ما چرا فروش گاز خود را به آنها تحریم نکنیم!

شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲ KHNA26873

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام در بخشی از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، عنوان کرد : وی صبح چهارشنبه از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرده و فرمودند حضور مردمی همیشه در مسائل کشور چشمگیر بوده و در مسئله اقتصادی هم باید این چنین باشد. ایشان همچنین فرمودند : اقتصاد کشور ما از 2 مسئله رنج می‌برد، یکی کارشکنی‌های قدرت‌های استکباری است که می‌خواهند از تبدیل شدن ایران به یک قطب اقتصادی تأثیرگذار در منطقه و جهان جلوگیری کنند و دیگری «نفتی بودن» و «دولتی بودن» اقتصاد ایران است و این خام فروشی نفت و صرف آن در امور جاری کشور خسارتی جبران ناپذیر است. مقام معظم رهبری، ادامه دادند : اقتصاد مقاومتی در هر شرایطی اعم از تحریم یا غیرتحریم برای کشور ضروری است و باید بنیان اقتصادی کشور بگونه‌ای ساماندهی شود که تکانه‌های جهانی در آن اثر نگذارد ؛ اگر پایه اقتصاد کشور براساس استفاده از ظرفیت های مردمی و تولید داخلی برنامه ریزی شود، دیگر به خاطر تحریم‌ها و کاهش قیمت دچار نگرانی نمی‌شویم. باید بودجه کشور از درآمد نفت قطع شود و این کار سخت را می توان با همت مسئولان، با اعتماد به مردم و سرمایه های داخلی و بالاتر از همه، با اعتماد به خداوند متعال، انجام داد. یکی از راه‌های قطع وابستگی بودجه به درآمد نفت، تکیه بر درآمد حاصل از مالیات تولید و تجارت است. سرمایه دارانی که از دادن مالیات خودداری و فرار می کنند، مرتکب جرم می‍شوند، زیرا کشور را به پول نفت بیش از پیش وابسته می کنند و زمینه ساز بروز مشکلات بیشتر می‌شوند.
امام جمعه خمام با بیان اینکه ما می‌توانیم در مقابل اقدامات دشمنان در موضوع تحریم‌ها ایستادگی کنیم، تصریح کرد : اگر بنابر تحریم باشد، ملت ایران هم می‌تواند تحریم کند و این کار را خواهد کرد.
به گفته‌ی خطیب جمعه خمام، همین الان 10 درصد گاز مصرفی اروپا از ایران تأمین می‌شود ؛ وقتی آنها خرید نفت ما را تحریم می‌کنند، ما چرا فروش گاز خود را به آنها تحریم نکنیم! وقتی گلوگاه تجاری جهان همچون تنگه هرمز در اختیار ماست، چرا جلوی عبور کشتی‌های غربی را نگیریم ؟! اگر ما هم از تمام ظرفیت خود در مقابل دشمن استفاده کنیم، قطعاً آنها عقب نشینی خواهند کرد و اگر بنای به جنگ هم بگذارند، ما آماده‌ایم.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/26873

دیدگاه شما چیست ؟!