خمام - پوشش سیم‌کارت رایتل در سراسر خمام
ویژه
با استفاده از رومینگ ملی ؛

پوشش سیم‌کارت رایتل در سراسر خمام

استفاده از انواع خدمات رایتل در قالب بسته‌ها و طرح‌ها منوط به حضور در شبکه رایتل بوده و در حالت رومینگ ملی مقدور نمی‌باشد.

سه شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹ KHNA25532

چندی پیش بود که خبری با عنوان «رایتل در انتظار شهرستان شدن خمام است» بر روی خروجی خمام‌نیوز قرار گرفت و به مسئله‌ی عدم قرارگیری خمام در نواحی تحت پوشش این اپراتور تلفن همراه اشاره شد.
با نگاهی اجمالی به بخش نواحی تحت پوشش وب‌سایت رایتل همچنان خبری از قرارگیری بخش خمام در نواحی تحت پوشش تجاری و یا راه اندازی اولیه به چشم نمی‌خورد، اما شروع آنتن‌دهی سیم‌کارت‌های اپراتور رایتل در سراسر بخش خمام در روزهای اخیر چه دلیلی داشته است ؟!
در اطلاعیه‌ای منتشر شده توسط رایتل آمده است : این اپراتور برای نخستین‌بار در کشور با برقراری رومینگ ملی و همکاری اپراتورهای داخلی (همراه اول و ایرانسل) موفق به تکمیل پوشش سراسری در تمامی جاده‌ها و شهرهای ایران شده است.
رومینگ ملی خدمتی است که با استفاده از آن مشترکین رایتل می‌توانند از خدمات پایه شامل تماس صوتی، پیامک و اینترنت همراه سایر اپراتورها (نسل دوم) در مناطق خارج از پوشش‌دهی رایتل استفاده نمایند ؛ بدین ترتیب مشترکین رایتل از بیشترین پوشش شبکه تلفن همراه در کشور برخوردار می‌شوند.
در حالت رومینگ کیفیت ارائه خدمات به مشترکین رایتل مطابق سطح کیفیت خدمات اپراتور میزبان خواهد بود، بنابراین سرویس اینترنت دریافتی در این مناطق نیز مطابق ویژگی‌های اینترنت GPRS/EDGE (نسل دوم) می‌باشد.
نکته‌ی قابل ذکر این است که این سرویس برای کلیه‌ی مشترکین رایتل فعال شده و هزینه استفاده از خدمات تماس صوتی و پیامک در حالت رومینگ برای مشترکین رایتل مطابق تعرفه‌های عادی شبکه رایتل (خارج از بسته) است ؛ بنابراین استفاده از انواع خدمات رایتل در قالب بسته‌ها و طرح‌ها منوط به حضور در شبکه رایتل بوده و در حالت رومینگ ملی مقدور نمی‌باشد.
گفتنی‌است، زمزمه‌هایی در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن بخش خمام در شبکه رایتل برای آینده‌ی نزدیک به گوش می‌رسد.


موضوع : اداره مخابرات، انتخاب سردبیر
http://khna.ir/25532

۲ دیدگاه

  • وحید در مورخ 1393/09/25 - 21:56 می‌نویسد :

    من مدت زیادیه که رایتل دارم اما توی خمام آنتن نداشت
    الان چندروزه متوجه شدم که آنتن دهی دارم اما روی آنتن می نویسه ایرانسل و همینطور که گفتید داره از رومینگ ملی تحت ایرانسل استفاده میکنه 😉

  • ایرانی در مورخ 1393/09/26 - 12:15 می‌نویسد :

    دمش گرم
    امروز میرم سیمکارتشو میخرم 😛