خمام - تندیس «دکتر امین چمساز» مجدداً بر سکوی تعیین شده جانمایی گردید
ویژه
پس از گذشت ۱ ماه و ۱۸ روز ؛

تندیس «دکتر امین چمساز» مجدداً بر سکوی تعیین شده جانمایی گردید

تغییرات صرفاً به دلیل ایجاد تشابه بیشتر صورت پذیرفته است.

دوشنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹ KHNA25288

تندیس دکتر امین چمساز «پزشک خیر خمامی» که پس از برگزاری مراسم سومین روز از درگذشت آن مرحوم در مورخ 25 تیرماه سال جاری با حضور هزاران نفر از مردم بخش خمام رونمایی گردیده بود، چندی پیش و در اواخر مهرماه از سکوی تعبیه شده برای این تندیس برداشته شد و سوالی را در ذهن دوستداران وی ایجاد نمود که وضعیت تندیس چه شده است.
در همین راستا بود که خبرنگار خمام‌نیوز طی گفتگوی تلفنی با ریاست شورای اسلامی شهر خمام پیگیر وضعیت تندیس شده و اسماعیل احمدنیا با اشاره به گلایه‌ی برخی از شهروندان در خصوص عدم تشابه تندیس با چهره دکتر چمساز، به برداشتن تندیس به منظور ایجاد تغییرات و ترمیم آن اشاره کرده بود.

حال پس از گذشت بیش از یک ماه و نیم، عصر روز گذشته تندیس دکتر امین چمساز مجدداً بر سکوی درنظر گرفته شده در میدانی مقابل منزل آن مرحوم جانمایی گردیده و تغییرات به گونه‌ای بوده که علاقه‌مندان و دوستداران آن مرحوم با تغییرات محسوسی در تندیس مذکور مواجه شده و از جمله‌ی مهمترین آنها می‌توان به اضافه شدن گوشی پزشکی اشاره نمود.
رئیس شورای شهر خمام پیش‌ازظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ما، عنوان کرد : در خصوص اعمال تغییرات جدید بر تندیس هزینه‌ای پرداخت نشده و تغییرات مذکور صرفاً به دلیل ایجاد تشابه بیشتر تندیس با چهره این پزشک خیر صورت پذیرفته است.

khomam-news.ir


موضوع : در شهر، شورای شهر، گزارش تصویری
http://khna.ir/25288

۱۲ دیدگاه

  • ع.ف در مورخ 1393/09/17 - 13:50 می‌نویسد :

    به جزییات بیشتر دقت کردن اما از اصل دور شدن .
    بنظرم شباهت چهره کمتر شده !!!!!!

  • خمامی زاد در مورخ 1393/09/17 - 14:01 می‌نویسد :

    این دیگه چیههههههههههه 😮
    خدا دکترمون رو رحمت کنه اما چرا تندیسش اینقد زشت شده؟

  • عبدالله در مورخ 1393/09/17 - 14:19 می‌نویسد :

    باسلام وعرض ادب خدمت شما بزرگوارن،اگه میشه لطف کنیدخبرو از سایت بردارید که از این بیشتر آبروی دکتر چمساز برای ظاهر تندیس برده نشه واقعا جای تاسف داره …

  • منتقد در مورخ 1393/09/17 - 14:24 می‌نویسد :

    می خوای بگیم تندیس هم از میدون بردارن ؟ 😛

  • قربانی در مورخ 1393/09/17 - 15:07 می‌نویسد :

    اون لکه های سیاه چیه رو صورت این آقاست؟
    شرم اوره بخدا شهرتون رو [!] و خبر ندارید.واسه شهری مثل خمام زشته این مجسمه توش باشه.یا برش دارید و اون خدابیامرز رو از این بیشتر وسیله مضحکه افراد قرار ندید یا برید درستش کنید.میخواستید ابروشو درست کنید زدید چش رو کور کردید 😡 😡 😡 😡 😡

  • سعید در مورخ 1393/09/17 - 16:09 می‌نویسد :

    این مجسمل که دیگه واقعا زشت و عروسکی و غیر واقعی ساخته شده… جزئیات اصلا توش بکار نرفته… شبیه شخصیتهای کارتونی میمونه.. بازم همونِ مشکلِ اصلی که در مجسمۀ قبلی دیده میشد، در این مجسمه هم دیده میشه.. بدن از سَر بزرگتره… تنه و مخصوصا اندازۀ دست ها بیش از حد بزرگن..! 
    مجسمۀ قبلی به واقعیت نزدیکتر بود… جزئیات درِش بیشتر رعایت شده بود.. از نظر چهره خیلی واقعی تر بود.. فقط تنها مشکلش تنه بود… سایزِ بدن و دست ها به سَر نمیخورد.. بدن و دست ها از سَر بزرگتر بودن.. ولی از نظرِ شباهتِ چهره ای، خیلی بهتر بود و به واقعیت نزدیکتر بود.. به نظرم اگه همون مجسمۀ قبلی رو از قسمتِ شانه ها به شکلِ “مثلثِ سرپایین” بُرِش میدادن، سایز تنه میزون میشد و دیگه نیازی به تغییر نبود و دیگه نیاز به ساخت مجسمۀ جدید نبود…
    (تقریبا شبیه تندیس “شیون فومنی”) :
     http://images.persianblog.ir/669838_IkidBTDC.jpg

    اینم یه عکسِ دیگه که میشه ازش الگوبرداری کرد:
    http://www.wikipg.com/images/kc2/context/files/14(16).jpg

    اینم یه عکس از تندیس دکتر محمد قریب که میشه ازش الگوبرداری کرد:
    http://www.fardanews.com/files/fa/news/1392/8/4/181474_891.jpg

  • ناشناس در مورخ 1393/09/17 - 16:33 می‌نویسد :

    اومدن ابرو رو درست کنن چشمو کور کردن 😐

  • Prof. Reza Nassiri در مورخ 1393/09/17 - 19:01 می‌نویسد :

    This does not look like Dr. Chamsaz at all!
    This is truly a disaster …

  • محمد در مورخ 1393/09/18 - 09:37 می‌نویسد :

    با سلام خدمت مردم فهیم خمام. دکتر چم ساز وصیت میکنه که واسه خاکسپاریش هزینه های آنچنانی نکنن و توی حرم امامزاده حسن علیه السلام دفنش نکنن تا جلوی هزینه های چندین ده میلیونی گرفته بشه، دکتر مردم رو رایگان ویزیت می کرد تا بار فقر رو کمتر احساس کنن، حالا [!] ما به فکر چی هستن، می خوان از دکتر تجلیل کنن یا رزومه کاری خودشونو پر رنگ تر بکنن ؟؟؟؟؟؟ وقت بذارن تو کوچه ها و خیابون ها ببینن توی یه بارندگی چند تا چاله چوله ایجاد میشه ؟ راننده میاد چاله رو رد کنه میره تو دیوار یا … کیفیت نان شهر و روستاها رو ببینن که نون بربری روز به روز کوچیک تر نشه… ترافیک شهر رو ببینن که یه مسیر پنج دقیقه ای رو باید نیم ساعته طی کنیم… خدا روح دکتر رو شاد کنه که نیست اما میبینه….

  • فرزند کوچک شهرمان خمام در مورخ 1393/09/18 - 10:10 می‌نویسد :

    واقعاً کارتون خیلی با ارزش بوده ؟ میخواید بگید برای دکتر یه قدمی برداشتید ؟ این مجسمه رو از روی اون میدون بردارید. خواهشه مردم شهرمونه. یه نظرسنجی بزارید متوجه می شوید .

  • حمیدرضا قلی پور در مورخ 1393/09/19 - 00:32 می‌نویسد :

    چرا کسی نسبت به وضعیت نان در روستاها رسیدگی و بازدید نمیکنه .اصلا [!] کی هست؟ جای تاسف داره این همه کم کاری ❓ ❓

  • س. در مورخ 1393/09/21 - 20:29 می‌نویسد :

    وقتی دیدمش شوکه شدم
    انقدر این تندیس رو عوض کردن و هربار بدتر از قبل شده دیگه کم کم اون آخرین چهره حقیقی که از دکتر چمساز توی ذهنم داشتم داره تغییر میکنه
    این دیگه چه وضعیه آخه!