خمام - خیانت عوامل فتنه به عاشورای 88 هیچگاه از خاطر ملت محو نمی‌گردد
امام جمعه خمام :

خیانت عوامل فتنه به عاشورای 88 هیچگاه از خاطر ملت محو نمی‌گردد

به گفته‌ی وی، عوامل فتنه در برنامه ریزی‌های دولت دست دارند.

شنبه، ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸ KHNA24289

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت عالم ربانی و فقیه مجاهد آیت‏الله مهدوی کنی، وی را یار دیرین امام و رهبری بود، گفت : ایشان از علمایی بودند که عمری را در راه خدمت به اسلام صرف کردند، لذا با ارتحالشان صدمه‏ای جبران ناپذیر بر اسلام وارد شده است.
امام جمعه خمام با اشاره به سالروز سخنرانی افشاگرانه حضرت امام (ره) در سال 43 علیه قانون ننگین کاپیتولاسیون، تصریح کرد : دولت و مجلس آن زمان یک سال قبل از آن، آن را تصویب کرده و صدای آن را هم در نیاورده بودند، تا اینکه مدت ها بعد یک نشریه داخلی مجلس که این گفتگوها را نوشته بود به دست حضرت حضرت امام (ره) رسید و آن حضرت هم در حضور مردم سخنرانی آتشینی کردند و در آن آمریکا و اسرائیل را کوبیدند و بعد با صدور اعلامیه ای این کار را مخالف اسلام و قرآن شمرده و به منزله مستعمره بودن ایران تلقی کردند.
به گفته‌ی وی، این حرکت امام (ره) آنقدر مؤثر بود که رژیم شاه طاقت نیاورد و محدودیت های شدیدی برای حضرت امام (ره) به وجود آورد و چند روز بعد یعنی 13 آبان همان سال آن حضرت را به ترکیه تبعید کرد، که نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی ایران شد.
خطیب جمعه خمام امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین واجبات شرعی مسلمانان دانست و عنوان کرد : سایر واجبات در برابر آن ناچیز شمرده شده اند. به گفته‌ی وی، هدف اصلی ابا عبدالله (ع) در برپایی نهضت عظیم کربلا احیای همین فریضه بوده است، لذا باید هدف ما هم از برپایی عزای اباعبدالله (ع) احیای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر باشد.
عاشوری با بیان اینکه تنها چیزی که به هیچ وجه به نهضت کربلا نمی چسبد، سازش با دشمنان اسلام است، ادامه داد : چرا باید به صرف حمایت از چند عنصر فتنه گر حتی حماسه اباعبدالله (ع) را وارونه جلوه داد ؟! دیگر وقت آن است که نمایندگان مجلس قانونی تصویب کنند که بر اساس آن هر کس در هر مقامی و به هر نحوی از سران فتنه حمایت کرد، محاکمه و مجازات شود.
امام جمعه خمام، گفت : کشورهای اروپایی درباره هلوکاست که مربوط به هفتاد سال قبل بوده و هیچ سند و مدرکی هم ندارد، نظیر چنین قانونی را تصویب کرده و بارها هم اجراء کرده اند، چرا ما برای فتنه ای که هفت سال هم از وقوع آن نگذشته و همه اسناد آن نیز موجود است چنین قانونی نداشته و اجرا نکنیم؟!
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به سفر هیئت دولت در آستانه ماه محرم به پایتخت شور و شعور حسینی (یعنی زنجان) اشاره کرد و گفت : بیان آن سخنان تأمل برانگیز قطعاً تصادفی نبوده است، بلکه عوامل فتنه که در برنامه ریزی‌های دولت دست دارند، خوب می‌دانند که آنچه بساطشان را در دوران آشوب‌های خیابانی برچید، عاشورای حسینی بوده است ؛ لذا خیال کرده اند که شاید بتوانند از همین ظرفیت به نفع خودشان استفاده کنند، غافل از اینکه خیانتشان به عاشورای 88 هیچگاه از خاطر ملت محو نخواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در پایان خاطرنشان کرد : مردم مسلمان ایالت کشمیر مخصوصاً شیعیانشان، بر اثر سیلی که مدتی قبل در آن منطقه واقع شد شدیداً آسیب دیده‌اند و هزاران نفر کشته، مفقود و بی‌خانمان شده اند که متأسفانه کشور هندوستان در این زمینه به موقع اطلاع رسانی نکرده و کشورهای عربی و غربی هم کمکهای خود را فقط در اختیار اهل سنت و سایر اقلیت‌های مذهبی آن منطقه قرار داده و از شیعیان هیچگونه حمایتی صورت نگرفته است.
به گفته‌ی وی، مجمع جهانی اهل بیت (ع) شماره حسابی را نزد بانک ملی «0113130000006» جهت واریز کمک‌های نقدی مؤمنین متدین اعلام کرده که امیدواریم خیرین محترم جهت تسکین آلام هم کیشان خود بذل عنایتی داشته باشند.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/24289

دیدگاه شما چیست ؟!