خمام - آمریکا هیچ مشکلی با تروریسم ندارد
امام جمعه خمام :

آمریکا هیچ مشکلی با تروریسم ندارد

آنان محیط امنیتی ایران، عراق، سوریه و لبنان را نا آرام و حساس می‌خواهند.

شنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷ KHNA23494

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری روز گذشته در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام، عید قربان را یادآور فداکاری‌های حضرت ابراهیم (ع) و انتصاب او از سوی خداوند به مقام امامت داست و افزود : این روز از اعیاد بزرگ اسلامی است.
امام جمعه خمام با اشاره به سالروز نیروى انتظامى، عنوان کرد : شایسته است كه به خدمات و اقدامات برجسته‏اى كه این نیرو در جامعه انجام میدهد توجه شود. به گفته‌ی وی، نیروى انتظامى جمهورى اسلامى ایران یك مجموعه گسترده و با وظایف فراوان است و این نیرو از مرزهاى كشور تا راهنمایى و رانندگى و امنیت داخل شهر و مقابله با جرائم مشهود و رسیدگى به بسیارى از امور اجرایى دستگاه قضا و … را بر عهده دارد و از اصلی‌ترین ضابطین قضایى در كشور محسوب می‌شود.
عاشوری با بیان اینکه تنوع وظایفى كه به این نیرو مربوط مى‏شود به‏حدى است كه همه عرصه‏هاى مختلف فرهنگى و اجتماعى و اقتصادى و سیاسى و امنیتى و … را شامل می‌شود، تصریح کرد : نیروى انتظامى مجموعه‌ای به وسعت كل كشور است كه مهمترین کارش ایجاد امنیت می‌باشد، چرا که اگر امنیت نباشد بسیارى از خیرات جامعه از آن جامعه رخت خواهد بست. به گفته‌ی وی، بدون امنیت نه خوراك لذتى می‌بخشید، نه خانواده انسى ایجاد مى‏كند و نه شغل و درآمد فایده‏اى مى‏دهد. امام جمعه خمام، ادامه داد : امنیت مثل هوا براى انسان به طور مستمر لازم است.
خطیب جمعه خمام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا هیچ مشکلی با «تروریسم» ندارد، در خصوص علت آن عنوان کرد : اولاً منطقه ای که تروریست‌ها در آن حضور دارند، با کشورش بسیار فاصله دارد و ثانیاً سیاست آمریکا بر این است که منطقه خاورمیانه همیشه دچار مشکل و بحران باشد.  امام جمعه خمام، گفت : آنان محیط امنیتی ایران، عراق، سوریه و لبنان را نا آرام و حساس می‌خواهند و مضافاً بر اینکه مشکل اصلی آمریکا در منطقه، جبهه مقاومت است، نه تروریسمی که خودش بوجود آورده است، از نظر او تا زمانی که جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی بخش عمده تحرکات و تحولات منطقه را به خود اختصاص داده است، خطرناک می‌باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری، یادآور شد : آنها می‌داند که قدرت جبهه مقاومت به دلیل پیروزی اش در تمام جنگ‌هایی که طی سالهای اخیر در این منطقه رخ داده از قدرت آمریکا و متحدانش بیشتر است و همچنین به دلیل پیروزی درخشان مقاومت در سوریه و عراق، از جبهه تروریست‌ها هم بیشتر است، بنابراین هدف آمریکا چیزی جز تضعیف محور مقاومت در منطقه نیست، اما بداند که به فضل الهی در این معرکه هم حتماً شکست خواهد خورد. به گفته‌ی وی، یکی از اهداف آمریکا در حملات هوایی به سوریه نا امن کردن مرزهای بین این کشور و لبنان می‌باشد تا بدیوسیله کشور لبنان را هم به این بازی خطرناک بکشانند، لذا به منظور خنثی سازی چنین توطئه ای بوده که دریابان شمخانی (دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران) سفری به سوریه و لبنان داشته اند تا حمایت کامل و تمام ‌عیار ایران از محور مقاومت را اعلام کنند.
امام جمعه‌ی خمام با بیان اینکه آمریکا به بهانه محروم ساختن داعش از مراکز پول‌ساز، به‌شدت زیرساخت‌های سوریه را بمباران و نابود می‌کند، خاطرنشان کرد : این کار امریکا بیشترین زیان را به محور مقاومت می‌زند، چون تروریست‌ها سرانجام از بین خواهند رفت، ولی چیزی که برای نظام سوریه باقی می‌ماند یک کشور ویران است بدون منابع درآمدزا و آنها در جنگ پنجاه روزه غزه همین بلا را بر سر فلسطینیان ساکن در این منطقه آوردند، به طوری که اکنون مردم غزه از کمترین امکانات فرهنگی، آموزشی و بهداشتی محروم بوده و حتی مساجد آنها را هم تخریب کرده‌اند، که ضروری است که کمک‌های لازم به آنها صورت گیرد.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/23494

دیدگاه شما چیست ؟!