خمام - افتخار آفرینی دانش‌آموزان خمامی در مسابقات کشوری محاسبه ذهنی
ویژه
شادی رجایی و کوثر علیپور ؛

افتخار آفرینی دانش‌آموزان خمامی در مسابقات کشوری محاسبه ذهنی

شادی رجایی و کوثر علیپور موفق به کسب مقام دوم و سوم کشوری در مسابقات محاسبه ذهنی با استفاده از چرتکه شدند.

سه شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰:۰۶ KHNA21736

شادی رجایی و کوثر علیپور موفق به کسب مقام دوم و سوم کشوری در مسابقات محاسبه ذهنی با استفاده از چرتکه شدند.
طرح توسعه و محاسبه ذهنی با استفاده از چرتکه یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودکان است که با به‌کارگیری از چرتکه سبب توسعه کل مغز یا به عبارتی سبب توسعه نیمکره چپ و راست به‌طور همزمان می‌شود. دانش‌آموزان در سنین بین 5 تا 13 سال با یادگیری انجام محاسبه ذهنی با سرعت و دقت، ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که این سبب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله می‌شود که در موفقیت آنها در همه رشته‌ها و زندگی روزمره نقش اساسی دارد.
این طرح دارای 10 ترم برای دانش‌آموزان 8 تا 13 سال و 13 ترم برای دانش‌آموزان 5 تا 7 سال می‌باشد که هر ترم حدود 90 الی 105 روز به طول می‌انجامد. برنامه‌ی ucmas نه تنها منجر به اعتماد به نفس و تسلط در ریاضیات می‌شود، بلکه با ایجاد یک چارچوب زیربنایی سبب توسعه مهارت‌های مورد نیاز برای یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می‌شود. از سال 1993 میلادی تاکنون بیش از 55 کشور به عضویت موسسه ucmas درآمده و میلیون‌ها کودک در سراسر جهان از برنامه‌های آموزشی این سیستم بهره‌مند شده‌اند.

دبستان یاس نو به عنوان تنها دبستان برگزار کننده این مسابقات در خمام پس گذراندن یک ترم توسط لیلی حسن‌زاده، در سال 93 برای اولین‌بار این مسابقات را در 2 رده‌ی سنی 5 تا 8 سال و 8 تا 13 سال در داخل مدرسه برگزار نمود و 12 نفر از دانش‌آموزان خود را روانه‌ی مسابقات استانی کرد. مسابقات استانی 14 شهریور ماه برگزار شد و 3 نفر مجاز به شرکت در مسابقات کشوری شدند. در پایان شادی رجایی و کوثر علیپور به ترتیب موفق به کسب مقام‌های دوم و سوم در مسابقات کشوری محاسبه ذهنی با استفاده از چرتکه شدند که در محل کتابخانه ملی رشت برگزار گردید.
گفتنی است، طی سال‌های 91 و 92 دانش‌آموزان ایرانی عضو این مجموعه بین‌المللی در مسابقه مذکور شرکت کرده و توانسته‌اند رتبه‌های قهرمانی، دوم و سوم جهانی را از آن خود کرده و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآوردند.


دیدگاه شما چیست ؟!