خمام - مسیرهای حادثه خیز خمام هر هفته آبستن حوادث جاده‌ای ناگوار است
ویژه
در شورای ترافیک شهرستان رشت مطرح شد ؛

مسیرهای حادثه خیز خمام هر هفته آبستن حوادث جاده‌ای ناگوار است

مسیر تقاطع غیرهمسطح خمام تا میدان ولیعصر همچنان قربانی می‌گیرد.

دوشنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ KHNA21728

سیدعیسی مهدوی شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی شورای ترافیک شهرستان رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت : حفظ جان افراد به عنوان اولویت اصلی برنامه های ترافیکی این شهرستان به شمار می‌آید که باید به این مهم توجهی ویژه داشت.
فرماندار شهرستان رشت، افزود : با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید افزایش ایمنی جاده های شهرستان به ویژه در محدوده مدارس ضرورتی انکارناپذیر است. وی با بیان اینکه همه بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان رشت باید برای ارتقای ایمنی افراد به ویژه عابران پیاده در سطح جاده ها تدابیر ویژه ای بیندیشند، اظهار داشت : افزایش فرهنگ ترافیک در جامعه به عنوان یکی از اساسی‌ترین ملزومات زندگی شهری باید در دستور کار قرار گیرد. فرماندار شهرستان رشت با اشاره اینکه آموزش یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از حوادث جاده ای در جامعه است، ادامه داد : دین مبین اسلام نیز بر مسئله آموزش و تربیت تاکید زیادی داشته، چرا که در راستای تقویت باورهای دینی پایبندی افراد به رعایت قوانین بیشتر می‍شود.
وی با بیان اینکه برای ارتقای فرهنگ ترافیک باید از سنین کودکی نسبت به ارائه آموزش‌های ترافیکی اقدام کرد، گفت : فرهنگ ترافیکی نامناسب در میان عابران پیاده به همراه اجتناب رانندگان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و غیره از عواملی بوده که جان انسان‎ها را با خطر روبرو می‎کند.
مهدوی به نقش آفرینی موثر رسانه های ارتباط جمعی در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در جامعه اشاره کرد و افزود : عدم ساماندهی موتورسواران شهرستان به ویژه شهر رشت نیز منجر به بروز مشکلاتی شده که باید در یک جلسه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد. وی اظهار داشت : کارگروه ترافیک شهرستان باید در آینده ای نزدیک تشکیل شود تا مسائل ترافیکی پس از طرح و تصویب در آن بلافاصله از سوی مسئولان مربوطه به اجرا در آید تا علاوه بر کوتاه شدن مراحل تصویب برنامه ها در سریعترین زمان ممکن اجرایی شود و همگان از خدمات آن بهره مند شوند.

* مسیر تقاطع غیرهمسطح خمام تا میدان ولیعصر همچنان قربانی می‌گیرد
بخشدار خمام نیز در این نشست با بیان اینکه جاده دو کیلومتری از تقاطع غیرهمسطح خمام تا میدان ولیعصر همچنان قربانی می‌گیرد، افزود : طی 18 ماهه گذشته در این مسیر کوتاه اما پرخطر 9 نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 70 نفر نیز مجروح شده‌اند.
حسین ذاکر استقامتی با بیان اینکه اصلاح ایمنی مسیر نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه ای است، اظهار داشت : با تخصیص اعتبار مورد نیاز روشنایی مناسب تامین و اصلاحات هندسی اعمال می شود و قصه پرغصه اهالی خمام پایان می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون اقدام‌های ترمیمی برای رفع این مشکل انجام شده است، ادامه داد : با وجود انجام این اقدام‌ها روشنایی میدان ولیعصر همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

* خمام پرترددترین محور استان گیلان است
بخشدار خمام افزود : بر اساس اعلام مدیر کل پایانه ها و حمل و نقل گیلان طی پنج ماهه نخست امسال خمام به عنوان پرترددترین مسیر از 50 نقطه پرتردد استان به شمار می‌آید. وی با تاکید بر اینکه افزایش ضریب ایمنی جاده های درون شهری بخش خمام باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد، گفت : مسیرهای حادثه خیزی مانند تازه آباد به خواچکین، خمام به خشکبیجار، چوکام به پیربازار و خمام به حسن رود هر هفته آبستن حوادث جاده ای ناگواری است که برای رفع آن باید اقدام‌های عملی موثرتری صورت گیرد.
استقامتی از ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه به عنوان عاملی مهم در کاهش تلفات جانی و مالی حوادث جاده ای یاد کرد و اظهار داشت : در راستای افزایش فرهنگ ترافیک باید از همه ظرفیت‌های شهرستان بهره برد تا هر روز شاهد کاهش بیش از پیش سوانح تلخ جاده‌ای بود.


موضوع : ترافیک، میدان‌ها
منبع : مهر
http://khna.ir/21728

دیدگاه شما چیست ؟!