خمام - فرهنگ اسلامی باید عالمانه جایگزین فرهنگ غربی شود
امام جمعه خمام :

فرهنگ اسلامی باید عالمانه جایگزین فرهنگ غربی شود

عاشوری گفت : باید فرهنگ اسلامی را عالمانه آماده جایگزینی فرهنگ غربی رو به زوال جامعه جهانی کرد.

جمعه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶ KHNA21640

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری امروز در نماز جمعه این هفته آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام نسل سوم شبکه مخابراتی را یکی از روش‌های انتقال اطلاعات بی‌سیم یا همان تلفن‌های همراه دانست که قابلیت تماس تصویری، انتقال فیلم، پخش تلویزیونی و امکانات دیگری با سرعت بالا و کیفیت مطلوب را دارد.
وی افزود : برخی چنان به مردم القا کرده‌اند که گویا پیشرفت هر کشوری به معنای استفاده هرچه بیشتر از امکانات جدید است و اگر کسی به هر دلیلی در مقابل استفاده از این امکانات موضع‌گیری کند فردی متحجر و عقب مانده‌ است که از وضع امروز جهان سر در نمی‌آورد.
امام جمعه خمام، استفاده بی‌قید و شرط از اینترنت پرسرعت وارداتی را موجب وابستگی و عقب‌ماندگی کشور دانست. وی گفت : شورای عالی فضای مجازی توسط مقام معظم رهبری ایجاد شد و ایشان درباره ضرورت و اهمیت آن فرموده‌اند «اگر می‌توانستم خودم مسئولیت این شورا را به‌عهده می‌گرفتم».
عاشوری با بیان اینکه رؤسای قوای سه‌گانه‌ مجریه، مقننه و قضائیه توسط امام خامنه‌ای به عنوان عضو این شورا قرار داده شدند، ادامه داد : تأکید شده که به کلیه مصوبات این شورا ترتیب اثر قانونی داده شود. وی تصریح کرد : اکنون کسانی‌که باید این زیرساخت‌ها را فراهم می‌کردند و نکردند به جای اینکه پاسخ کم‌کاری‌های خود را دهند مدعی شده‌اند که چرا با ورود اینترنت پرسرعت وارداتی مخالفت می‌کنید.
امام جمعه خمام بزرگ‌ترین دغدغه دلسوزان جامعه را عدم تامین زیرساخت‌های داخلی و شبکه ملی اطلاعات برای استفاده از تکنولوژی ارتباطی جدید عنوان کرد. وی در ادامه به دیدار رهبر معظم انقلاب با دست‌اندرکاران حج اشاره کرد و گفت: حج یک فرصت بزرگ برای بهره‌مندی امت اسلامی از الطاف معنوی سرزمین وحی، استحکام ارتباط خود با خدا و بحث و تبادل نظر با یکدیگر برای برطرف کردن مشکلات دنیای اسلام است.
عاشوری یکی از مهم‌ترین مسایل جهان اسلام را تلاش گسترده‌ قدرت‌های بزرگ و عوامل آنها برای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی ذکر کرد. وی تصریح کرد : باید با بهره‌گیری از فرصت کم‌نظیر حج برای ایجاد اتحاد و تفاهم و برطرف شدن عوامل اختلاف و سوءظن‌ها اقدام کرد.
خطیب جمعه خمام با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، ابرقدرت‌ها در جهان یکه‌تاز بودند، خاطرنشان کرد: با وقوع انقلاب اسلامی ایران سرنوشت جنگ‌ تغییر کرد و اکنون هنری کیسینجر «استراتژیست و وزیر خارجه اسبق آمریکا» می‌گوید : «ایران با توجه به نفوذ گسترده‌ای که در خاورمیانه پیدا کرده فرصتی بزرگ برای ایجاد یک امپراتوری در اختیار دارد».
عاشوری با اشاره به اینکه برخی در داخل کشور به جای دیدن واقعیت‌های قدرت ایران اسلامی مدام از ضعف‌ها، فشارها و نارسایی‌ها سخن می‌گویند، افزود : این‌ها به جای تلاش برای قدرتمندتر کردن کشور راه انفعال و تسلیم را پیشنهاد می‌کنند در حالی که چاره کار قوی شدن است نه تسلیم. امام جمعه خمام فرهنگ را مهم‌ترین عناصر در کشور خواند و خاطرنشان کرد : اگر فرهنگ قدرتمندی بتواند جایگزین فرهنگ غالب کنونی شود به احتمال زیاد می‌تواند دو عرصه دیگر را نیز تصاحب کند یا بر جهت‌گیری آنها تأثیر جدی بگذارد. وی یادآور شد : فرهنگی که بیش از دیگر فرهنگ‌ها برای جامعه جهانی جذابیت‌ دارد، فرهنگ اسلامی است که باید عالمانه آن را آماده جایگزینی فرهنگ غربی رو به زوال جامعه جهانی کرد.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/21640

۱ دیدگاه