خمام - تحريم‌ها‌ هرگز برچیده نخواهند شد
ویژه
امام جمعه خمام :

تحريم‌ها‌ هرگز برچیده نخواهند شد

دشمن به اين نتيجه رسيده است که تحريم‌ها مؤثر بوده، لذا هيچگاه تحريم‌ها‌ را بر نخواهد داشت.

شنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶ KHNA20904

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری روز گذشته در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع)، گفت : آثار ارزشمند علمی زیادی از آن حضرت برای قرن‌ها تغذيه حوزه‌های علميه باقی ماند که موجب نامیدن ايشان به‌عنوان رئيس مذهب جعفری گردید. وی همچنین با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، عنوان کرد : اين روز را در کشور ما به نام روز دختر ناميده‌اند که شايسته ترين نام براي اين مناسبت است.
امام جمعه‌ی خمام به نام گذاری هفته اول شهريورماه هر سال به ‏عنوان هفته دولت، تصریح کرد : علت اينكه هفته دولت در سالگرد شهادت 2 تن از شريف ‏ترين فرزندان اين ملت یعنی شهيد رجايى و شهيد باهنر قرار داده شده است، اين است که اين دولت نخستين دولت مكتبى بود كه به اجرای احکام اسلام در کشور پرداخت، تا آنجا كه جان خويش را بر سر آن نهادند و از اين رو خون سرخ‌شان براى هميشه پشتوانه اين انقلاب و الگوى همه دولتمردان پس از آنان گرديد.
به گفته‌ی وی، هدف همه دولتها بايد تحقق عملی احکام اسلام باشد، نه صرف رفاه عمومی و گشايش اقتصادي، که البته با همه وعده هايی که در اين زمينه مي‌دهند، باز موفق نيستند. وی يكى از ويژگي‌هاى دولت‌ها را اقتدار دانسته و افزود : فرق دولت‌ها در ريشه‏هاى اين اقتدار قرار دارد. عاشوری، ادامه داد : دولت‌هاى آمريكا، اروپا و … ريشه‌ی اقتدار خود را از سازمان‌هاى جاسوسى، سلاح‌هاى پيشرفته اتمى و … مى‏گيرند، ولى دولت در نظام جمهورى اسلامى ايران مجموعه‌ای ‏متشكل، هماهنگ و نشأت گرفته از اراده ملت است كه به قصد تحقق بخشيدن احكام الهى اسلام در جهت خدمت به آحاد مردم كمر بسته ‏است.
وی با بیان اینکه آمريکايي‌ها در مباحث هسته‌اي به‌دنبال شکستن هيمنه ايران بوده‌اند، اذعان داشت : همه سعی آنها اين بود که ما را از مواضع صحيح و مستحکممان جدا کند.
خطیب نماز جمعه خمام، افزود : امروز ما جايگاه بسيار برجسته‌ای داريم و دشمن اصرار دارد تا اين جايگاه را از ما بگيرد ؛ دشمن حمله خود را در عرصه فرهنگ و اقتصاد آغاز کرده و به اين نتيجه رسيده است که تحريم‌ها مؤثر بوده، لذا تحريم‌ها‌ را هيچگاه بر نخواهد داشت، کما اينکه بارها روي اين مسئله تأکيد هم کرده است، چون مسئله اصلي او با ايران، مسئله هسته‌ای ما نيست، بلکه اقتدار بدون وابستگي ماست.
وی با اشاره به جمله‌ی «ایران نشان داده که نه فقط بدون کمک امریکا، بلکه حتی با درگیری با امریکا می‌تواند بزرگریت کشور منطقه به لحاظ نظامی و علمی باشد» از جوج فریدمن «یکی از تحلیل‌گیران امریکایی، خاطرنشان کرد : هر مسئله‌اي که در کشورما اتفاق بيفتد، اعم از اينکه کوچک باشد يا بزرگ، مثبت باشد يا منفی، آمريکا به آن به عنوان يک فرصت براي تهديد ايران نگاه مي‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری، افزود : اين بار جرقه نا آرامي‌‌ها با قتل يک نوجوان 18 ساله سياه‌پوست به دست پليس آمريکا زده شد که پليس نژادپرست آمريکا 6 گلوله به سر و صورت اين نوجوان شليک کرده و بنا به گزارش پزشکي قانوني، اين شليک‌‌ها با قصد کُشت صورت گرفته است. به گفته‌ی وی، حدود 2 هفته است که به خاطر اين جنايت نژادپرستانه، يکی از شهر فرگوسن آمريکا دچار آشوب است و این اعتراضات در حال سرايت به ساير شهرها نيز می‌باشد.
خطیب نماز جمعه خمام با بیان اینکه اگر اين حوادث در ايران يا يک کشور مستقل ديگري رخ مي‌داد، قطعاً آمريکايي‌‌ها و رؤساي دولت‌هاي اروپايي از چنين حادثه‌اي برای براندازي نظام آن کشور استفاده مي‌کردند، عنوان کرد : مروري بر حوادث چند ماه اخير در اوکراين نشان دهنده اين واقعيت است، ولي اکنون با وجود همه جنايات خشونت بار و ضدبشري آمريکا، همه دولت‌هاي دنيا سکوت کرده اند ؛ حتي متأسفانه دولت جمهوري اسلامي ايران هم اعتراضي نکرده است، جز اينکه پس از ده روز آن هم در سطح معاون وزير خارجه «نژادپرستي را پديده شومی دانسته و مدعيان دفاع از حقوق بشر را به رعايت حقوق شهروندي دعوت کرده است».


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/20904

دیدگاه شما چیست ؟!