خمام - عنایت رضایی‌پور : سن مصرف مواد مخدر به 20 سال کاهش یافته است
در همایش پیشگیری از اعتیاد ؛

عنایت رضایی‌پور : سن مصرف مواد مخدر به 20 سال کاهش یافته است

همایش پیشگیری از اعتیاد عصر روز چهارشنبه در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد.

پنج شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵ KHNA20809

همایش پیشگیری از اعتیاد عصر روز چهارشنبه در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد.
معاونت فرهنگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اعتیاد معضلی است که اکثر جوامع درگیر هستند، عنوان کرد : ولی کشور ما از معدود کشورهایی است که بیشتر درگیر این قضیه می‌باشد.
سرهنگ عنایت رضایی‌پور، افزود : بنابر آمار منتشر شده، در داخل کشور حدود 2 میلیون و 500 هزار معتاد داریم که تقریبا 3 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند ؛ البته برخی معتقدند آمارها از این نیز بالاتر بوده و حتی به ۵ درصد می‌رسد.
رضایی‌پور مهمترین بحث در مقابله با اعتیاد را مبحث پیشگیری دانست و گفت : در گذشته به اعتیاد به عنوان یک جرم نگاه شده و با شخص معتاد همانند یک شخص مجرم برخورد میشد، اما از سال ۱۳۷۵ و با در نظر گرفتن دیدگاه کارشناسان، به فرد معتاد به عنوان یک بیمار نگاه می‌شود.
معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان با اشاره به در حال کاهش بودن سن اعتیاد، تصریح کرد : قبلاً سن مصرف مواد مخدر بالای ۴۵ سال بود، اما متاسفانه این آمار هم اکنون به ۲۰ سال رسیده است. این مسئول با بیان اینکه ۶۰ درصد اعتیادها از دبیرستان شروع می‌شود، اظهار داشت : حدود ۳/۴ معتادان در بازه‌ی سنی ۲۰ تا ۴۰ سال قرار دارند که این آمار تکان دهنده می‌باشد.
به گفته‌ی وی، ۲۰ درصد از دانشجویان و ۱۳ درصد از دانش آموزان به نوعی درگیر بحث اعتیاد هستند.
رضایی‌پور با اشاره به آماری در خصوص بالاترین ماده مخدر مصرفی، گفت : در بین مواد مخدر، تریاک با ۳۴ درصد مصرف بالاترین میزان مصرف را داشته و هروئین فشرده با ۲۶ درصد در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است.
وی همچنین به تاثیر مواد مخدر در طلاق بر اساس آمارهای منتشر شده اشاره کرد.


موضوع : سپاه
منبع : خوبان خبر
http://khna.ir/20809

دیدگاه شما چیست ؟!