خمام - مدعيان حقوق بشر تمام‏‌قد در كنار قاتلين ملت فلسطين ايستاده‌‏اند
امام جمعه‌ی خمام :

مدعيان حقوق بشر تمام‏‌قد در كنار قاتلين ملت فلسطين ايستاده‌‏اند

به گفته‌ی وی، مردم غزه را بايد محبوسان بزرگ‌ترين زندان رو باز جهان ناميد.

شنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲:۰۵ KHNA19800

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در نماز جمعه‌ی سالروز قدس آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام، عنوان کرد : هم‌اکنون سرزمين غزه زير گلوله‌ها و بمباران‌‏هاى بی‌‏وقفه‌ی نظاميان رژيم صهيونيستى است.
به گفته‌ی وی، ساكنان غزه ماه رمضان را با صداى غرش هواپيماها و فرود بمب‏‌ها افطار کرده و در هر افطار و سحرى شاهد پرپر شدن جوانان و نوجوانان خويش بوده و صهيونيست‏ها افطارها و سحرهاى آنان را خونين كرده‌‏اند.
امام جمعه‌ی خمام با بیان اینکه مدعيان دفاع از حقوق بشر در برابر اين همه جنايت و وحشیگرى نه تنها سكوت كرده‌‏اند، بلكه تمام‏‌قد در كنار قاتلين ملت فلسطين ايستاده‌‏اند، افزود : آنان با وقاحت تمام حملات ارتش رژيم صهيونيستى را حق اين رژيم دانسته و از آن حمايت می‌كنند و در همان حال از شليك موشك‏‌هاى نيروهاى مقاومت اسلامى كه در پاسخ به بمباران‌‏هاى اشغالگران صورت می‌گيرد انتقاد می‌نمايند و به قول معروف «سنگ‏ها را بسته‌‏اند و سگ‏ها را رها كرده‌‏اند.»
عاشوری، ادامه داد : يک سوی اين ميدان نبرد مردم غزه هستند که آنها را بايد محبوسان بزرگ‌ترين زندان رو باز جهان ناميد که دروازه‌های ارتباط با جهان بيرون بر روی آنها بسته است.
به گفته‌ی وی، متهم کردن اين مردم به خشونت، انداختن تقصير جنگ به گردن مقاومت و گذاشتن آنها و اسرائيلي‌ها در ترازوي اخلاق و ادعاي اينکه هر دو طرف دست به خشونت مي‌زنند، وقاحت زيادي مي‌طلبد.
خطیب نماز جمعه‌ی خمام با بیان اینکه از آمريکا و نوکران اروپايي‌اش هيچ تعجبي نيست و اگر غير از اين رفتار کنند بايد شک کرد، اذعان داشت : تاسف آنجايي است که کشورهاي مدعي اسلام نه تنها چشم بر سلاخ خانه‌ی غزه بسته‌اند، بلکه اثر انگشت آنها نيز بر اين ساطور وجود دارد.
وی مسئله‌ی‌ قدس و فلسطين را مسئله‌ی‌ اول جهان اسلام و مهم‌ترين موضوع سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران دانسته و گفت : مسير قطعي رهايی قدس و حل مسئله‌ فلسطين به فرمايش رهبر معظم انقلاب در گرو نابودي رژيم صهيونيستي است.
به گفته‌ی این مسئول، امت اسلامي امروز بر راهبردي‌ترين منابع و گذرگاه‌هاي جهان مسلط است و مي‌تواند با بهره‌گيري از آن‌ها حق ملت مظلوم فلسطين را از دشمنان بگيرد.
عاشوری با بیان اینکه دولت‌هاي عربي بايد صادرات نفت خود را به صهيونيست‌ها و کشورهاي حامي آنها قطع کنند، خاطرنشان کرد : امروز «حرکت کارخانه‌ها»، «انرژي برق» و «حرارت»، که 3 عنصر اصلي زندگي‌ دنيا است، از نفت آنها تأمين مي‌شود، همچنين بايد تمام روابط و قراردادهاي سياسي و اقتصادي خودشان را با دولت صهيونيست قطع کنند.
وی، افزود : اقدام ديگري که تا حدي مي‌تواند مؤثر واقع شود، فعال نمودن ظرفيت‌هاي بشر دوستانه و بين‌المللي براي فشار به غاصبان صهيونيست است که بايد سازمان ملل را در اين قضيه فعال کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری، ادامه داد : اين مجامع حقوق بشر که هميشه در خدمت هدف‌هاي استکباري‌اند، يک‌بار هم شده به نفع مظلومان کار کنند!


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/19800

دیدگاه شما چیست ؟!