خمام - مردم دفاع از مظلومان فلسطین را تا محو کامل استکبار و صهیونیست دنبال می‌کنند
بخشدار خمام :

مردم دفاع از مظلومان فلسطین را تا محو کامل استکبار و صهیونیست دنبال می‌کنند

راهپیمایی روز جهانی قدس ساعت 10:30 روز جمعه برگزار می‌‎شود.

سه شنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴ KHNA19548

حسین ذاکر استقامتی پیش‌ از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم روز جهانی قدس بخش خمام، اظهار کرد : فرمان امام خمینی (ره) در سال 58 در نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان هر سال به نام روز جهانی قدس یک گام اساسی برای دشمن‌شناسی ملت‌های مسلمان بود. وی افزود: امام خمینی (ره) با ارائه شاخصی به نام روز قدس جهان اسلام را به حرکت در راستای پایان دادن به عمر نظام صهیونیستی که در واقع بدترین نوع نژادپرستی است، دعوت می‌کردند.
این مسئول گفت: اگر چه این حرکت ابتدا آرام بود اما امروز نشان از آن دارد که با واقعیت‌های جامعه اسلامی سازگار بوده است. وی ایجاد خودآگاهی در جامعه‌ مسلمان را حاصل نامگذاری روز قدس نامید و تصریح کرد: تحولاتی که امروز در کشورهای منطقه شاهد هستیم حاصل این خودآگاهی است.
ذاکراستقامتی، با بیان اینکه در کشورهای اسلامی شیوخ بی‌سواد و آلوده‌ای را حاکم کردند تا اینها به نوعی عقبه حمایتی صهیونیست را کارگردانی کنند، گفت: تمام دست نشانده‌هایی که در واقع قراردادهای به ظاهر صلح بین‌المللی توسط آنها منعقد می‌شد و آمریکایی‌ها با خوش‌خیالی تصور می‌کردند که این حاکمان می‌توانند به نمایندگی ملت‌ها این مولود نامشروع را به رسمیت بشناسند، همگی با جهت‌گیری درست امام (ره) در دشمن‌شناسی ناکام ماندند. وی متذکر شد: امروز به‌نظر می‌رسد روز قدس یک معنای دیگری برای جهان اسلام داشته باشد و در واقع یک حرکت و یک جنبش اما مبتنی بر آگاهی ملت‌هاست.
بخشدار خمام، با بیان اینکه امروز واقعیت برای حکومت‌ها مشخص شده است، تصریح کرد: اگر یک حرکت اصیل بر مبنای آگاهی ملت‌ها شکل بگیرد تحول عظیمی را می‌تواند رقم بزند. وی گفت: ما باید این حرکت امام (ره) در راستای برطرف شدن مسائل اساسی ملت‌ها به‌ویژه جهان اسلام را سرمشق خود قرار دهیم و برای آگاهی ملت‌ها اصالت قائل شویم.
ذاکراستقامتی، مسئله دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حمایت از قدس را یک مسئله جهانی دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، تحولات منطقه‌ای و بحث بیداری اسلامی در مقابله با استکبار جهانی، می‌طلبد که مردم فهیم و ولایت‌مدار بخش خمام در روز قدس حماسه‌ای دیگر خلق کنند. وی با اشاره به اینکه امروز موضوع دفاع از حقانیت فلسطین در بیداری اسلامی همه‌گیر شده است، یادآور شد: دفاع از حق‌طلبی مظلومان عالم راهی است که امام خمینی (ره) ترسیم کردند و مردم دفاع از مظلومان فلسطین را تا محو کامل استکبار و صهیونیست دنبال می‌کنند.
نماینده عالی دولت در خمام، با تصریح بر اینکه مردم با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس تمام معادلات استکبار را به‌هم می‌زنند، یادآور شد: حضور مردم در صحنه می‌تواند موجب ترس دشمن شود. وی مهم‌ترین برنامه روز قدس را راهپیمایی روز جمعه سوم مرداد اعلام کرد و متذکر شد: در این روز مردم شریف و روزه‌دار خمام راهپیمایی خود را از محل سپاه ناحیه مقداد به طرف آستان مقدس امامزاده حسن (ع) و نماز وحدت‌آفرین جمعه برگزار می‌کنند.
ذاکر استقامتی، آغاز راهپیمایی در خمام را ساعت 10٫30 دقیقه صبح جمعه عنوان کرد و گفت: روز قدس روز احیای اسلام بوده و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس تنها یک نامگذاری نیست، بلکه یک جریان‌سازی فرهنگی، سیاسی و استفاده‌ تمام عیار از ظرفیت‌های جهانی اسلامی و طراحی هوشمندانه‌ راهبردی سرنوشت‌ساز در روند مقاومت اسلامی و بیداری ملت‌ها است.


موضوع : بخشداری، راهپیمایی، روز قدس
http://khna.ir/19548

۱ دیدگاه