خمام - با شکست توطئه‌های امریکا بر نفوذ و قدرت ايران اسلامی افزوده می‌شود
امام جمعه خمام :

با شکست توطئه‌های امریکا بر نفوذ و قدرت ايران اسلامی افزوده می‌شود

وی حمایت آمریکا از تروریسم را نشانه بی‌آبرویی و ضعف این کشور مدعی حقوق بشر دانست.

جمعه، ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴ KHNA18549

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری ظهر امروز در نماز جمعه این هفته آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام، اظهار داشت: همه‌ ما باید در این ماه بیشترین انس و الفت خودمان را با قرآن کریم برقرار کنیم.
وی با بیان اینکه امروزه وقتی در محاصره شدید دشمنان اسلام قرار گرفته‌ایم بهتر می‌توانیم وضعیت پیامبر (ص) در آن زمان را درک کنیم، افزود: دشمنان مستکبر در یک اتحاد شوم حلقه محاصره خود را تنگ‌تر و فشارهای اقتصادی را شدیدتر کرده‌اند تا بلکه ملت ایران را از آرمان خواهی خود باز دارند، اما نمی‌دانند که نصرت خداوند پس از اوج شداید فرا می‌رسد.
خطیب جمعه خمام با اشاره به اینکه آمریکا امروز جلودار فرهنگ مبتذل زور، ثروت، خشونت و شهوت غرب است، گفت: با هر وسیله‌ای که شده می‌خواهد به اهداف خود برسد و اکنون بحران وسیعی را در منطقه ایجاد کرده است. وی، هدف آمریکا از به راه انداختن جنگ در منطقه و تحت‌الشعاع قرار دادن مشکلات داخلی خود را ایجاد چتر امنیتی برای رژیم جعلی صهیونیستی، دانست.
عاشوری با تصریح بر اینکه مقابله با نظام‌های مردم‌سالار و جلوگیری از بیداری اسلامی هدف آمریکا است، یادآور شد: به همین منظور سه سال ملت سوریه را درگیر با تروریسم مورد حمایت خود کرده است. وی اضافه کرد: اکنون پس از انتخابات پرشور مجلس عراق که مخالفان آمریکا حائز اکثریت شده‌اند همین برنامه را در این کشور اجرا کرده است.
امام جمعه خمام با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمود «جنگ در عراق جنگ دو گروه سنی و شیعه نیست، بلکه جنگ تروریسم و طرفداران آمریکا، بربریت و وحشی‌گری با مردم مسلمان طرفدار استقلال و انسانیت است» خاطرنشان کرد: راه حل این بحران عظیم اتحاد مردم مسلمان عراق تحت رهبری مراجع اسلام و حمایت از دولت قانونی خود است. وی، اهداف دیگر آمریکا از جنگ‌طلبی و بحران‌آفرینی در منطقه را وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به عقب‌نشینی از آرمان‌های بلند خود ذکر کرد. عاشوری افزود: قطعاً با شکست توطئه‌های آمریکا بر نفوذ و قدرت بیشتر جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه کشورهای عراق و سوریه عمق استراتژیک ما بوده و پیروزی آنها در واقع برگ برنده ما پای میز مذاکرات است، متذکر شد: آمریکایی‌ها به بحران در این منطقه به عنوان اهرم فشار در مذاکرات با ایران می‌نگرند.
امام جمعه خمام یادآور شد: باید رژیم آمریکا را به خاطر حمایت از تروریست‌ها و معارضه با دولت‌های مردم‌سالار به چالش کشیده و این پرسش را جهانی کرد که چرا آمریکا به اشغالگران سرزمین مردم فلسطین و به سرکوب شدید مردم بی‌سلاح و بی‌دفاع بحرین و بر اختناق حاکم بر شیعیان عربستان کمترین اعتراضی نمی‌کند و در عراق و سوریه به مخالفت با دولت این کشورها برخاسته و در کنار تروریست‌ها می‌ایستد.
وی با تأکید بر اینکه باید این حقیقت را منتشر کرد که آمریکا در برابر منطق قدرتمند جمهوری اسلامی ایران هیچ پاسخ معقولی ندارد، خاطرنشان کرد: این بی‌آبرویی و ضعف برای رژیمی که مدعی ابرقدرتی و دموکراسی حقوق بشر در جهان است چیز کمی نیست.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/18549

۱ دیدگاه